joi, 10 aprilie 2008

C1, C2, C3, C4... TI

Dupa prezentarea modulelor de specializare C1, C2, C3, C4 am incercat sa putam o discutie intre tinerii asistenti si studenti. In tabara asistentilor 4 oagari: doi Razvani, un Vlad Posea si un Florin Pop. In tabara studentilor 30 de voluntari. Subiectele au fost 3:
1. ce a fost bun, ce a fost rau, rau vazut din banci
2. ce a fost bun vazut din partea asistentilor
3. next step

Studentii au invatat ca e mai simplu ca decat sa raspunda la intrebari legate de evenimentele de prezentare a modulelor de specializare e mult mai simplu sa puna ei intrebari asistentilor, asa ca ne-am trezit noi prezentand iar, pe scurt fiecare specializare. Ori de cate ori am incercat sa revin la un demers reflexiv mi se intorceau din sala intrebari si nu raspunsuri.

Atomosfera faina si deschisa.

Am trecut dupa o ora la feedbackul asistentilor, in care am rezumat cele 3 avantaje ale intalnirilor cu titularii cursurilor de specializare:
2a. schimbarea perceptiei in legatura cu demotivarea studentilor. Dupa 4 intalniri in care au participat minim 140 de studenti cred ca multor profesori le va fi greu sa isi rationalizaze salile goale de curs prin teoria dezinteresului total al studentilor.
2b. prilejuirea unui event de socializare intre titularii cursurilor din cadrul fiecarei specializari. Din pacate in cadrul catedrei stim prea putin despre cursurile colegilor nostri, asa ca a fost mai mult decat binevenita o scurta prezentare a continutului cursului, a laboratorului, a incarcarii ce o presupune fiecare curs pentru studenti.
2c. crestrea in relevanta prezentarilor de curs a laboratorului. Sistemul de notare a evoluat prin acordarea unei ponderi crescande a laboratorului din nota finala. Din pacate multi dintre colegii mai tinerii asistenti nu sunt cunoscuti de colegii de catedra, desi au un impact major in organizarea unora dintre laboratoarele importante din facultate.

Ce ar trebui facut in continuare?
Din pacate oferirea unei libertati totale in selectarea cursurilor s-ar traduce intr-un numar de conflicte in orar. O evaluare facuta in cadrul catedrei estimeaza la 20% numarul de ore suplimentare necesar pentru a rezolva toate conflictele de orar ce ar putea apare pe programa actuala (daca pastram aceasi limita de 26 studenti per grupa). Asta se traduce in +20% sali de curs/laborator. Atat vreme cat Facultatea de Automatica si Calcultatoare are cea mai scazut raport intre suprafata totala si numarul de studenti, atat vreme cat avem orare cu ferestre de 4-6 ore, atat vreme cat sunt ore pana la ora 22, discutia despre flexibilizarea totala a curriculei mi se pare mult prea departe.

Un prim pas ar fi finalizarea brosurii de prezentare a tuturor cursurilor din facultate.

O directie importanta de promovare a cursurilor valoroase este cresterea importantei feedbackului in primul rand in randul studentilor. Pentru a solicita efecte cauzate de feedback trebuie sa se treaca de un prag de relevanta. Acest prag nu poate fi de sub 50%.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu