sâmbătă, 31 decembrie 2011

[Great] Expectations

In urmă cu ceva ani, ajuns în Singapore, încercam să gestionez o avalanșă de valori și gusturi noi. Adeseori mă găseam în fața unor mâncăruri de care abia mă puteam atinge. La una dintre aceste mese, am constat că mâncarea de fasole boabe în sos de roșii părea extrem de puțin gătită. I-am invitat și pe cei doi colegi de la masă să evalueze calitatea mâncării, iar verdictul a fost unanim: "Fasolea e mult prea tare, nu a fost fiartă mai deloc". Adevărata surpriză a venit un sfert de oră mai târziu, când am realizat că "fasolea" cu sos de roșii era de fapt făcută din alune. În lumina noi descoperi am gustat din nou, descoperind o mâncare savuroasă.

Am păstarat amintirea drept o lecție despre valoarea așteptărilor în logica hedonismului. O prezentare foarte captivantă a felului în care raportarea critică la realitate aduce o plusvaloare de plăcere, inclusiv prin structurarea așteptărilor - precum și prin înțelegerea istoriei persoanelor și obiectelor cu care interacționăm, este realizată de Paul Bloom [1].

[1] http://blog.ted.com/2011/07/27/the-origins-of-pleasure-paul-bloom-on-ted-com/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu