joi, 20 noiembrie 2008

prea multa munca strica?

In contextul discutiei despre pozitionarea scoli intre rolul de cadru de explorare a limitelor si acela de catalist a ideilor inovatoare, trebuie sa va atrag atentia ca invatamantul de licenta este unul de masa. Rolul sau primordial este acela de a genera deprinderi si un set de cunostinte de baza. Multe dintre cursurile si provocarile lipsite de sens din perspectiva fac diferenta nu intre studentii mai putin inteligenti si cei cu adevarat destepti, ci ii evindeteaza pe cei ce pot face fata unor conditii sustinute (adeseori adverse) de munca.

Nici unul dintre studentii ce au terminat in primii 10% specializarea de calculatoare nu am aflat sa aiba de suferit datorita alegerii de a munci pentru topul clasamentului. In plus toate modelele pe care le am eu din comunitatea IT: de la Calin Tatomir, Dan Garlasu, Bogdan Constantinescu, la Radu Georgescu, Dragos Manac, sau chiar din mediul academic: Nicolae Tapus, toti muncesc peste 40 de ore pe saptamana. Chiar daca valoarea lor nu e evidenta pentru unii studenti fiecare dintre cei mentionati reprezinta un nume de referinta pentru comunitatea IT.

Cred ca modelul de munca propus de societatea americana este unul ce distruge viata personala. Cu toate acestea, o saptamana de munca de sub 40 de ore imi da fiori de indignare, mai ales cand astfel de persoane se asteapta sa razbeasca compensand prin sclipire si inteligenta. De parca competia este formata numai din tocilari tampiti care nu inteleg ce invata. Am noutati pentru voi baieti: mojoritatea "tocilarilor" de ieri de la Automatica si Calculatoare ajung pe pozitii de condure in industia IT. Poate nu in primul an de la angajare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu