duminică, 30 noiembrie 2008

Eu votez!

Eu merg sa votez pentru interesele industriei IT, o industrie care in 2007 a facut aproape 10% din PIB-ul Romaniei, cu 0.5% din forta de munca.

Eu merg sa votez pentru interesele si valorile grupului socio-demografic 25-35 de ani. Bineinteles ca acestea nu sunt nici definiete, nici impartasite de toti cei intre 25-35, dar sunt valori conflictuale cu cele ale altor grupuri socio-demografice: nu cred ca ar trebui cheltuiti atatia bani pe pensii, cand Romania este gatuita de un trafic rutier infernal; nu cred ca ar trebui cheltuite sume uriase pe medicamente compensate, si vreau o politica de asigurari de sanatate eficienta si transparenta, etc.

Eu merg sa votez pentru cresterea relevantei politicilor urbane.

Eu merg sa votez pentru prioritizarea reformei invatamantului (in mod special cel universitar). Bugetul este unul, si va trebui sa sustina si reforma din administratie publica, si cea din sanatate, si cea din armata, etc.

Se fac cercetari sociologice pe structura prezentei la vot (varsta, profesie, mediu de resedinta, educatie, etc), iar intr-o societate asezata, importanta lor este covarsitoare pentru politicienii ce vin in fata electoratului. Vorba clipului de acum 4 ani [1]: "duminica [...], el voteaza! E bine sa votezi si tu!".

[1] http://www.youtube.com/watch?v=O3NODD38rf4&feature=related

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu